sobota, 1 lipca 2017

The Lua Coder - event lua

Wczoraj do gry zagościł nowy event lua, tym razem związany z samym skryptem LUA.


Do sklepu dodano nowe futerko i również nowe soczewki. Przepraszam, że nie wspomniałem o nowych oczach wcześniej, no ale cóż. :/ Ze względu na soczewki powiększono wiele rzeczy w sklepie, dzięki czemu niektóre rzeczy lepiej widać. 


Event na początku jest bardzo łatwy, lecz dopiero później zaczynają się schody. Najpierw mamy za zadanie odnaleźć skradzione przez niejakiego Egamorfa fragmenty skryptu LUA. Ukryte fragmenty są porozrzucane po kilku mapach eventowych. Sprytny Egamorf ukrył je za obiektami, co oznacza, że tylko w takich przedmiotach je znajdziemy. Musimy szukać fragmentów skryptu w obiektach, które są przed naszą myszką (tak jak na obrazku niżej) klikając S lub . Musimy kilka lub kilkanaście razy kliknąć S lub , aby przekonać się, czy w tym obiekcie jest jakikolwiek fragment. 


Nie w każdym obiekcie jest jakiś fragment, a w niektórych był, ale inny gracz zebrał go wcześniej, więc trzeba prędko szukać fragmentów. Zależnie od tego jaki skrypt LUA nam przypadł mamy inną liczbę fragmentów do zebrania, niektórzy mają 18, a inni 24. Kiedy już znajdziemy odpowiednią liczbę fragmentów skryptu pojawi nam się komunikat: 



Po pokazaniu tego komunikatu musimy wrócić na miejsce, w którym zaczynaliśmy rundę i czeka tam na nas układanka, układanka skryptu LUA (jeśli zostało wam mało czasu rundy, to nie warto już, bo na układanie lepiej całą runde przeznaczyć). Najtrudniejsze wyzwanie tego eventu, ponieważ jeśli ktoś nie umie LUA to jest okropne zadanie dla niego (dla mnie też niestety). 





Do zdobycia mamy tytuł «Turing Mouse». Aby go zdobyć należy ułożyć cały skrypt LUA. Jest to ciężkie, ale spróbuję wytłumaczyć, jak i co trzeba zrobić, aby zdobyć to. Kiedy mamy już okno ze skryptem musimy zmienić kolejność fragmentów w linijkach. Aby to zrobić musimy kliknąć na jeden fragment (podświetlają się, jak na nie najedziemy), a później na ten, z którym chcemy zamienić już kliknięty fragment. Oba zamienią się miejscami. I postępujemy tak z każdą kolejną linijką. Ze zamianą linijek skryptu jest tak samo, tylko, że zamiast fragmentów skryptu musimy zamienić w identyczny sposób liczby znajdujące się przy linijkach. Kiedy już ułożymy wszystko poprawnie i klikniemy przycisk "Wyślij" pojawia nam się taki oto komunikat:


Oczywiście wiem, że możecie nie znać tego ani trochę i okaże się to trudne, więc mam tu dla was ściągę w postaci już wypisanych poprawnie skryptów LUA. Oto one: 




Tak jak wcześniej wspominałem każdy ma inną liczbę fragmentów, więc i kody są różne. Jeśli nie wiecie, który to wasz, wystarczy popatrzeć na liczbę linijek u siebie i tutaj. Polecam wam również zminimalizowanie sobie stronę z TFM i stronę z kodem, bo o wiele łatwiej tak będzie, niż przeskakiwać z jednej strony na drugą i marnować czas, a dla kompletnie nie ogarniających myszek (w tym dla mnie ;p) skryptu LUA jest cenny. ;)


Powodzenia z tworzeniem skryptu LUA!

15 komentarzy:

  1. Jeju, dziękuję XD Teraz idę zdobyć tytuł :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam ten skrypt i nie działa :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślałam jednak zrobiłam błąd i teraz jest dobrze dzięki ! Będę wchodzić na tego bloga częściej

      Usuń
  3. Ktoś mi pomoże..? Mam tą tabelkę i te Turing Mouse event title mam na końcu. I jak chce przenieść na 1 miejsce to mi pokazuje [•] Nie możesz wybrać tego słowa! Lub [•] Nie możesz wybrać tego samego słowa! Ktoś może powiedzieć jak mam to przenieść?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Albo te end function itd to też nie mogę przenieść

      Usuń
    2. musisz nacisnąć na linijke (cyfre) a nie na słowo

      Usuń
  4. Ile ty im płacisz za reklamowanie? Już lepszy jest ten spam z wirusami, niż z twoim blogiem. Co nie wejdę to albo publicznie albo na szepcie dostaje link z nazwą twojego bloga, nie polecam tej strony przez ten spam reklam. Idź się lecz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty jesteś pojebana. Po pierwsze nie widziałam ani jednej osoby, która wysyła link do bloga na szepcie, więc przestań zmyślać ok? A po drugie można reklamować dobre blogi samemu od siebie sama tak robie

      Usuń
    2. Za kogo ty się uważasz? XD To że ty nie dostałaś żadnego spamu nie oznacza, że zmyślam. Prawdę mówię bo jakie niby można mieć z tego korzyści?
      Weź się ogarnij obrończyni XDDDDDDD Jakby to nie była prawda to autor tego bloga już dawno by to wszystko wyjaśnił. Języka w gębie zapomniał czy niewie jak wybrnąć?

      Usuń
    3. Autor bloga jest na wakacjach i nie ma jak odpisać. Chcę tylko coś wyjaśnić:
      Jeżeli dostajesz spam z tym blogiem to najprawdopodobniej nie pochodzi on od autora tylko od randomowych ludzi ;p
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. wsztstko dobrze zrobiłam i nadal nie mam tytułu :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też...... mam 8 linijek

      Usuń
    2. A przenosiłyście słowa w linjikach czy same linjiki? I sprawdźcie czy na pewno dobrze macie umieszone niebieskie polecenia, bo one odgrywają dużą rolę.

      Usuń
  6. Wreszcie mogę to przejść :D Dzięki!

    OdpowiedzUsuń

Prosimy o zachowanie kultury w swoich wypowiedziach, a jeśli negujesz coś to uzasadnij swoją krytykę.
Prosimy także o komentowanie, to bardzo naszą ekipę motywuje.